4 Concluzii din Vacanța cu o Mașină Hybrid După o vacanță recentă cu o mașină hibridă, am reușit să testez pe deplin …
4 Concluzii din Vacanța cu o Mașină Hybrid După o vacanță recentă cu o mașină hibridă, am reușit să testez pe deplin …
Diferențele între tipurile de baterii din mașinile hibride Deși majoritatea hibridelor folosesc în prezent tehnologia nichel-metal-hidrid (NiMH), un număr tot mai mare …
Iată de ce vehiculele hibride au o cerere atât de mare Vehiculele hibride au câștigat rapid atenție pe piața auto, devenind o …
Cum să alegi bateria hibridă potrivită pentru mașina ta Alegerea unei baterii hibride potrivite pentru mașina ta este esențială pentru a menține …
Impactul temperaturii asupra Performanței Bateriilor Hibride Bateriile hibride sunt proiectate pentru a rezista la diferite condiții climatice, dar temperatura extremă poate influența …
Durata de viață a unei baterii nu poate fi definită numai de numărul de cicluri sau de vârstă, ci în mare măsură de utilizarea (sau utilizarea greșită) a acesteia. Pe măsură ce capacitatea scade, timpul de rulare se scurtează. Bateria inteligentă captează această pierdere a capacității citind energia anterioară furnizată, dar aceste statistici vitale de sănătate rămân în mare parte ascunse utilizatorului. Bateria continuă să fie o „cutie neagră” care ascunde înregistrările vitale de performanță și măști atunci când bateria trebuie înlocuită.
Una dintre sarcinile principale ale bateriei inteligente este de a stabili comunicarea între baterie, încărcător și utilizator. Un indicator de combustibil care indică starea de încărcare îndeplinește parțial acest lucru. Când apăsați butonul TEST pe o baterie SMBus complet încărcată, toate luminile de semnalizare se aprind. Pe o baterie parțial descărcată, jumătate din lumini se aprind, iar pe o baterie goală toate luminile rămân întunecate sau apare o lumină roșie. Figura 1 arată un indicator de combustibil al unei baterii care este încărcată în proporție de 75% cu trei lumini strălucitoare.
În timp ce informațiile SoC afișate pe o baterie sau pe un ecran de afișare sunt utile utilizatorului, citirea nu garantează durata de funcționare. Indicatorul de combustibil se resetează la 100% cu o reîncărcare completă, indiferent de cât de multă capacitate poate stoca bateria.
O încălcare gravă a încrederii are loc dacă o baterie învechită prezintă 100% SoC, în timp ce capacitatea bateriei de a menține încărcarea a scăzut la 50% sau mai puțin. Întrebăm „100% din ce?” Dacă, de exemplu, 100 la sută dintr-o baterie bună are o durată de funcționare de 4 ore, o baterie cu jumătate din capacitate ar funcționa doar 2 ore. Mulți utilizatori nu știu că indicatorul de combustibil arată doar SoC; capacitatea, principalul indicator de sănătate, rămâne necunoscută.
În afară de aplicarea unei descărcări controlate, nu există o metodă fiabilă pentru a măsura capacitatea „bateriei chimice”, dar există o modalitate de a citi „bateria digitală”. Termenul baterie chimică se referă la capacitatea reală obținută prin descărcarea unui pachet complet încărcat, în timp ce bateria digitală este un circuit de monitorizare periferic care stochează capacitatea estimată derivată prin numărarea coulombilor la încărcarea și descărcarea unei baterii ca parte a utilizării pe teren.
Bateria SMBus stochează în mod implicit capacitatea de proiectare setată din fabrică în Ah sau 100%. La fiecare încărcare completă, bateria resetează indicatorul de încărcare completă, iar în timpul descărcării, contorul de coulomb măsoară energia consumată. Culombii care curg de intrare și ieșire pot fi utilizați pentru a estima starea de sănătate a bateriei cunoscută sub numele de capacitate de încărcare completă (FCC). Pe măsură ce bateria se estompează odată cu utilizarea și timpul, la fel scade și energia furnizată, iar numărul FCC va scădea. Precizia FCC a unei baterii care este ciclată în profunzime este de aproximativ +/-5 procente în comparație cu citirile de capacitate luate prin descărcare. Calibrarea periodică va îmbunătăți acuratețea FCC.
Capacitatea poate fi estimată și prin numărarea coulombilor în timpul încărcării. Acest lucru funcționează cel mai bine cu o baterie goală. O baterie cu o capacitate de 100 la sută va primi numărul complet de coulomb; unul cu doar 50 la sută capacitate va accepta doar jumătate înainte ca bateria să ajungă la încărcare completă. Necunoașterea SoC rezidual când începe numărarea coulombilor va afecta precizia. SoC poate fi estimat prin măsurarea tensiunii în circuit deschis (OCV) a bateriei, dar aceasta oferă doar o aproximare aproximativă, deoarece agitația după încărcare sau descărcare, precum și temperatura, afectează OCV.
Tri-state Fuel Gauge
Informațiile despre SoC și capacitatea pot fi afișate pe un afișaj liniar folosind LED-uri colorate. Luminile verzi indică capacitatea utilizabilă; partea goală a bateriei este marcată cu LED-uri neaprinse; iar partea inutilizabilă este afișată cu LED-uri roșii. Figura 2 ilustrează un indicator de combustibil în trei stări. Rezultatele pot fi afișate și pe un afișaj digital.
Indicatorul de combustibil în trei stări citește informațiile despre baterie „învățate” pe SMBus și le afișează pe o bară LED multicoloră. Ilustrația arată o baterie parțial descărcată de 50% SoC, cu 20% goală și 30% inutilizabilă.
Indicatorul de combustibil în trei stări oferă starea de funcționare (SoF), cea mai bună diagnosticare a bateriei. Unii producători de dispozitive ezită să ofere această caracteristică consumatorilor, deoarece acest lucru ar putea duce la pretenții de garanție ridicate. O înlocuire devine obligatorie doar dacă capacitatea bateriei scade sub 80 la sută; păstrarea dovezilor ascunse este văzută ca fiind cea mai puțin perturbatoare metodă. SoF poate fi întotdeauna accesat printr-un cod de serviciu. SoF funcționează cel mai bine pentru utilizări industriale.
Vehiculele cu propulsie electrică nu arată încărcarea ci doar autonomia rămasă, ascunzând astfel capacitatea. Pentru a face față diminuării capacității care ar scurta autonomia de rulare, bateria EV este supradimensionată și nu se încarcă și nu se descarcă complet atunci când este nouă. Doar pe măsură ce bateria îmbătrânește și capacitatea se estompează, intervalul de încărcare crește treptat. Autonomii de rulare mai scurte devin evidente doar după ce acest tampon de grație a fost consumat. (Vezi BU-1003: Vehicul electric)