De la Performanță la Profit: Cum îți crește valoarea mașinii o baterie hibridă corect întreținută Te-ai gândit vreodată să îți vinzi mașina …
De la Performanță la Profit: Cum îți crește valoarea mașinii o baterie hibridă corect întreținută Te-ai gândit vreodată să îți vinzi mașina …
Top 3 Greșeli comune pe care șoferii le fac și care distrug bateria hibridă Bateria hibridă este una dintre cele mai importante …
Mulțumim pentru un an extraordinar! Realizările noastre și recunoștința pentru încrederea voastră Pe măsură ce tragem linie la finalul acestui an, …
Top 5 motive pentru care bateria hibridei tale s-ar putea defecta fără semne prealabile Bateriile hibride sunt o componentă vitală a …
Bateriile moderne Panasonic prismatice Panasonic este unul dintre cei mai mari producători de baterii din lume, dar oricât de ciudat ar părea, …
Este interesant de observat că bateriile îngrijite de un singur utilizator durează, în general, mai mult decât cele care funcționează într-un sistem de flotă deschisă la care toată lumea are acces, dar nimeni nu este responsabil. Un utilizator personal este cel care operează un telefon mobil, un laptop sau o cameră digitală pentru afaceri sau plăcere. De obicei, el sau ea are grijă de baterie și depune toate eforturile pentru a urma instrucțiunile recomandate. Cu timpul, utilizatorul ajunge să cunoască bateria ca pe un prieten bun, iar defecțiunile critice sunt rare, deoarece proprietarul se adaptează la starea în schimbare, scade așteptările și înlocuiește pachetul atunci când devine o pacoste.
Dorința de a avea grijă de baterii nu este martoră în rândul utilizatorilor de flote. Pachetele aparțin unui grup de baterii necunoscute și funcționează într-un aranjament de partajare. În timp ce un utilizator individual poate trăi cu o durată de funcționare redusă, operatorii de flote au puțin atașament față de baterie și nu au răbdare cu nimic care este mai puțin decât perfect. Ei iau o baterie din încărcător și se așteaptă ca aceasta să dureze până la tură. La sfârșitul zilei, bateria este conectată din nou la încărcător, gata pentru următorul utilizator. Având întreținerea bateriilor pentru utilizatorii de flote de mulți ani, am observat o durată de viață mai scurtă a pachetelor de flote decât cele pentru uz personal.
Cum pot fi făcute bateriile pentru flote să reziste mai mult? Am făcut o observație interesantă asupra duratei de viață a bateriei comparând două organizații de apărare, armata SUA și armata olandeză, ambele pe care am avut plăcerea de a le vizita. Armatele în cauză folosesc bateriile flotei și le desfășoară în mod similar, cu următoarea excepție.
Armata SUA emite baterii fără un program de întreținere. Dacă bateria se defectează, se eliberează un alt pachet, fără întrebări. Se acordă puțină grijă sau deloc, iar rata de eșec este mare. Armata olandeză, pe de altă parte, s-a îndepărtat de sistemul de flotă deschis, făcând soldații responsabili pentru bateriile lor. Pachetele încredințate devin parte din bunurile lor personale, asemănătoare cu mâncarea și îmbrăcămintea. Armata a făcut schimbarea pentru a reduce costurile operaționale și a îmbunătăți fiabilitatea.
Rezultatele sunt uluitoare. De când armata olandeză a adaptat acest nou regim, rata de eșec a scăzut considerabil și performanța bateriei a crescut. Timpul de neașteptat neașteptat aproape a fost eliminat.
Trebuie să menționez că armata olandeză folosea baterii cu nichel-cadmiu la momentul studiului. Fiecare pachet a primit întreținere periodică pe un analizor de baterii Cadex pentru a prelungi durata de viață. Bateriile care nu au îndeplinit capacitatea țintă necesară de 80% au fost recondiționate, iar cele care nu au îndeplinit setarea țintă au fost înlocuite. Între timp, armata americană a trecut la nichel-metal-hidrură, o chimie despre care se știe că oferă o capacitate mai mare, dar o durată de viață mai scurtă. Astăzi, ambele armate folosesc litiu-ion pe noile lor echipamente.
Organizațiile de siguranță publică folosesc o combinație de NiCd, NiMH și Li-ion. Verificând cu un departament de pompieri pentru a afla care chimie funcționează cel mai bine, am aflat că Li-ion este într-adevăr superior. După 15 luni de utilizare, bateriile Li-ion testate pe un analizor de baterii Cadex au încă prezentat o capacitate de 92–95%, iar utilizatorii sunt încrezători că bateriile pot fi utilizate în mod fiabil pentru două până la trei schimburi complete cu o singură încărcare. O astfel de performanță nu ar fi fost posibilă cu bateriile pe bază de nichel. Dar defecțiunile bateriei încă apar și rata de defecțiuni continuă să fie relativ ridicată în utilizarea flotei. Acest lucru ar putea fi legat de utilizator, iar modelul armatei olandeze de atribuire a unei baterii ca obiect personal ar putea rezolva această problemă.
Greutatea mai ușoară și durata de funcționare mai lungă a Li-ion oferă, de asemenea, avantaje vizibile pentru uneltele electrice. Magazinele spun că bateriile Li-ion generează mai puține randamente decât pachetele pe bază de nichel, iar acest lucru se datorează în parte circuitului de protecție care previne polarizarea inversă la suprasarcină. Instrumentele medicale trec, de asemenea, la Li-ion, dar condițiile de reglementare fac schimbarea greoaie. Birocrația poate, într-adevăr, să înăbușe noua tehnologie, mai degrabă decât să o promoveze.