
Merită să cumperi o mașină hibridă dacă faci naveta zilnic pe distanțe scurte? Avantaje și dezavantaje pentru șoferii care folosesc hibridul exclusiv …
Merită să cumperi o mașină hibridă dacă faci naveta zilnic pe distanțe scurte? Avantaje și dezavantaje pentru șoferii care folosesc hibridul exclusiv …
Merită să cumperi o mașină hibridă dacă faci naveta zilnic pe distanțe scurte? Avantaje și dezavantaje pentru șoferii care folosesc hibridul exclusiv …
Ghid scurt: cum verifici o mașină hibridă second-hand înainte de a o cumpăra Achiziția unei mașini hibride second-hand poate fi o alegere …
Hibridul și condusul în zone montane: avantaje și dezavantaje Ghid scurt: cum verifici o mașină hibridă second-hand înainte de a o cumpăra …
Cât de repede își pierde performanța un hibrid folosit în regim de taxi?
Utilizatorii adesea întreabă: “De ce îi ia atât de mult timp să se încarce o baterie Li-ion veche?”
Într-adevăr, atunci când Li-ionul îmbătrânește, bateria își ia timp să se încarce chiar și atunci când trebuie să umple doar puțin spațiu. Numim aceasta “sindromul bătrânului”. Figura 1 ilustrează timpul de încărcare al unei baterii Li-ion noi, cu o capacitate de 100%, în comparație cu un pachet vechi care furnizează doar 82%. Ambele durează aproximativ 150 de minute să se încarce.
Figura 1: Bateriile Li-ion noi și vechi sunt încărcate
Ambele pachete durează aproximativ 150 de minute pentru a se încărca. Noul pachet se încarcă la 1.400 mAh (100%), în timp ce cel vechi merge doar la 1.150 mAh (82%).
Când se încarcă Li-ion, tensiunea crește similar cu ridicarea unei greutăți cu o bandă de cauciuc. Noul pachet, așa cum este demonstrat în Figura 2, este „mai foame” și poate lua mai multă „hrană” înainte de a atinge limita de tensiune de 4,20 V/celulă în comparație cu Li-ion învechit care atinge limita V în etapa 1 după doar aproximativ 60 de minute. În ceea ce privește o analogie cu banda elastică, noua baterie are mai puțină slăbiciune decât pachetul vechi și poate accepta încărcare mai mult înainte de a intra în saturație.
Figura 2: Observarea timpilor de încărcare ai unui Li-ion nou și vechi în etapa 1
Noul Li-ion se încarcă complet timp de 90 de minute, în timp ce celula îmbătrânită atinge 4,20 V/celulă în 60 de minute
Figura 3 demonstrează diferiții timpi de saturație în etapa 2, deoarece curentul trece de la curentul complet reglat la aproximativ 0,05 C pentru a declanșa modul gata. Durata pe o baterie bună este scurtă și este prelungită pe un pachet învechit. Acest lucru explică timpul de încărcare mai lung al unui Li-ion mai vechi, cu o capacitate mai mică. O analogie este un atlet tânăr care rulează un sprint cu o încetinire mică sau deloc până la final, în timp ce bătrânul își scapă respirația și începe să meargă, prelungind timpul pentru atingerea obiectivului.
Figura 3: Observarea timpilor de saturație ai Li-ionului nou și vechi în etapa 2 înainte de a trece la gata
Celula nouă rămâne încărcată complet mai mult timp decât cea veche și are o cale de curent mai scurtă.
Un efect comun al îmbătrânirii Li-ionului este pierderea capacității de transfer de încărcare. Acest lucru este cauzat de formarea de materiale pasive pe electrozi, care inhibă fluxul de electroni liberi. Acest lucru reduce porozitatea pe electrozi, scade suprafața, reduce conductivitatea ionică inferioară și crește rezistența la migrație. Fenomenul de îmbătrânire este permanent și nu poate fi inversat.
Sănătatea unei baterii se bazează pe aceste trei atribute fundamentale:
Semnătura de încărcare dezvăluie indicatori valoroși ai sănătății Li-ionului. O baterie bună absoarbe cea mai mare parte a încărcării în Etapa 1 înainte de a atinge 4,20V/celulă și etapa de urmărire în Etapa 2 este scurtă. “Lipsa de foame” pe un Li-ion poate fi atribuită unei baterii parțial încărcate; timpii de urmărire excepțional de lungi se referă la o baterie cu capacitate redusă, rezistență internă mare și/sau autodezvoltare crescută.
Algoritmi pot fi dezvoltați care compară Etapa 1 și Etapa 2 pe baza capacității și a stării de încărcare. Anomalii, cum ar fi capacitatea redusă și autodezvoltarea crescută, pot fi identificate prin stabilirea unor praguri de acceptare. Cadex dezvoltă încărcătoare cu algoritmi care vor oferi funcții de diagnosticare. Un astfel de avans va promova încărcătorul individual într-o poziție de supraveghere pentru a oferi asigurare a calității în baterii fără logistici suplimentare.
Sursa aici.
Merită să cumperi o mașină hibridă dacă faci naveta zilnic pe distanțe scurte? Avantaje și dezavantaje pentru șoferii care folosesc hibridul exclusiv …
Merită să cumperi o mașină hibridă dacă faci naveta zilnic pe distanțe scurte? Avantaje și dezavantaje pentru șoferii care folosesc hibridul exclusiv …
Ghid scurt: cum verifici o mașină hibridă second-hand înainte de a o cumpăra Achiziția unei mașini hibride second-hand poate fi o alegere …
Hibridul și condusul în zone montane: avantaje și dezavantaje Ghid scurt: cum verifici o mașină hibridă second-hand înainte de a o cumpăra …
Cât de repede își pierde performanța un hibrid folosit în regim de taxi?